عنصر جدید

یه یک ماهی هست که یک فرد جدید به خانواده ما اضافه شده این فرد جدید بچه برادرم هست اسم شد سلن البته اداره ثبت احوال اسم سلنا رو برگزید .

چند ی پیش تو ی مراسم دید و بازدید عید در مورد اسم این بچه سوال شد و کلی مورد بحث قرار گرفت یه دفعه یکی اون وسط گفت آقا انتخاب اسم رو شخصیت فرد تاثیر میذاره من متعجب شدم که مگه میشه اومدم تو نت پیگیری کردم دیدم مثله اینکه یه چیزایی واقعا هست مطلب پایین از سایت پرستاران ایران هست که خوندم گفتم اینجا بذارم شاید شما هم تو یه همچین شرایطی قرار گرفتین اون وقت میتونین اظهار فضل کنید

تاثیر اسامی بر شخصیت انسان ها

پژوهشگران انگلیسی و آمریکایی در تحقیقات خود نشان دادند که انتخاب اسم برای فرزندان بزرگترین چالش والدین است چرا که اسم ها شخصیت انسان ها را می سازند.

به گزارش لایو ساینس ، محققان انگلیسی با بررسی سه هزار خانواده دریافتند که یک پنجم والدین از اسمی که برای فرزندان خود انتخاب کرده اند پشیمان هستند.
همچنین در تحقیقات دیگری که محققان دانشگاه نورث وسترن در ایلینویز انجام دادند مشخص شد که انتخاب اسم بسیار مهمتر از آن چیزی است که تاکنون تصور می شد و شاید به همین دلیل است که کتاب های اسم نزد مردم از محبوبیت بالایی برخوردارند.
به گفته این محققان ، علم نشان می دهد که داشتن یک اسم زیبا و خوش آهنگ نه تنها احساس اطمینان فرد را افزایش می دهد بلکه موجب می شود دیگران به طور مثبت تری به وی نگاه کنند.
دیوید فیلیو سرپرست این تیم تحقیقاتی اظهار داشت: اینکه افراد چه کار می کنند و به چه فکر می کنند اهمیت چندانی ندارد. در واقع مغز انسان به محض شنیدن اسمی که تلفظ می شود پالسهایی را ارسال و دریافت کرده و با توجه به اسم فرد درباره وی قضاوت می کند.
این دانشمند توضیح داد:«روشی که ما را با آن صدا می زنند یک نماد و یک آینه است. در واقع اسم همانند یک کارت ویزیت معرف و بیانگر شخصیت درونی ما است. آوا و معنایی که یک اسم دارد مستقیما بر روی رفتار و قضاوت دیگران نسبت به ما اثر می گذارد. آهنگ و معنای اسم یک فرد حتی بر روی تولید هورمونهای اکسیتوسین، دوپامین و اندورفین نیز اثر می گذارد. می توانیم بگویم نامی که ما را بدان می خوانند بر روی توسعه ما تاثیر می گذارد».
وی افزود:«گذاشتن یک اسم تا حدودی دخترانه بر روی یک پسر می تواند مشکلاتی جدی بر روی حس نا امنی وی ایجاد کند. همچنین اسامی خیلی اصیل و یا کمیاب می تواند اشخاصی بسیار متفاوت را بار آورند».
این محققان پس از تجزیه هزار و ۷۰۰ ترکیب حرف و آوا دریافتند که گذاشتن اسامی دلپذیر و دخترانه بر روی دختران موجب می شود که آنها شخصیت زنانه تر و ظریف تری داشته باشند. این درحالی است که اسامی پسرانه و غیرمعمولی که بر روی دختران گذاشته می شود شخصیت این دختران را خشن تر و جدی تر می کند.
به گفته این دانشمند ، دختران دبیرستانی که اسامی پسرانه ای چون اشلی یا شانون داشتند بیشتر به دروس ریاضیات و فیزیک علاقه مندی نشان می دادند درحالی که دخترانی که دارای اسامی دخترانه ای چون الیزابت یا کایلا بودند بیشتر به دروس علوم انسانی علاقه داشتند.
همچنین در تحقیقات دیگری که دانشمندان دانشگاه ایالت واین در دیترویت انجام دادند مشخص شد افرادی که اسم آنها با حرف A آغاز می شود زندگی طولانی تری نسبت به افرادی که اسامی با حروف آغازین B، C یا D دارند.
در این تحقیق که اسامی ۱۰ هزار فرد از بین ورزشکاران، پزشکان و وکلایی که بین سالهای ۱۸۷۵ تا ۱۹۳۰ زندگی می کردند مورد بررسی قرار گرفت نشان داد افرادی که اسامی آنها اندرو، آنتونی و آلبرت بود به طور متوسط ۹٫۵ سال دیرتر از همکارانی که اسامی آنها دایان، دنیل و دیوید بود زندگی کرده بودند.
متوسط طول عمر افراد با حرف D برابر با ۶۹٫۲ سال و متوسط عمر افراد با حرف A برابر با ۷۳٫۴ سال بود.
این طبقه بندی همچنین از دیدگاه انتخاب شغل نیز جالب بود. به طوری که بیشتر افرادی که نام آنها «لارنس» با عبارت آغازین «لا» به معنی قانون بود وکیل و کسانی که اسمشان «دنیس» با عبارت آغازین «دن» مثل «دندان» بود دندانپزشک شده بودند.



پ.ن این عکس رو هم به درخواست مهرو از عنصر جدید گذاشتم


http://s1.picofile.com/file/6507967802/ce.jpg


http://s1.picofile.com/file/6507968808/c.jpg

نظرات 21 + ارسال نظر
مهرو 17 فروردین 1390 ساعت 07:14 ب.ظ

الیه.
کاش عکسشم بذاری. ببینمش.
خدا کمنه شبیه تو نباشه فقط!!

برو حالشو ببر مهرو اینم دوتا عکس ازش گذاشتم که تو این سال جدید یه حالی بهت داده باشم
راستی تا حالا فک کردی اسمت روی شخصیت تو هیچ تاثیری نداشته

فرشته 18 فروردین 1390 ساعت 03:04 ب.ظ http://surusha.blogfa.com

واقعا همینطوره...کاش همه توجه میگردن به این قضیه...

ای کاش ای کاش ای کاش

مونس 18 فروردین 1390 ساعت 10:58 ب.ظ http://mounes1981.blogfa.com

این حرفها همه درست
اما این جیگر از حالا داره انگشت اشاره می گیره بالا و سخنرانی می کنه؟!!!
طرف سخن کی بود؟؟؟

طرف سخن مادر بزرگش بود میگفت من آدم بسیار مهم و خاصی میشم مثه عموم

مونس 18 فروردین 1390 ساعت 11:01 ب.ظ http://mounes1981.blogfa.com

ابک جان معنی اسمت خودت چیه داداش؟!
من خیلی تحقیق کردم اما فکر کنم باید به آدمهای کچل بگن ابک . نه؟!

ببین موننس علاوه بر کچل بودن کیفیت کچل بودن هم مهمه اگه آدمی به کیفیت من پیدا کردی میتنونی بهش بگی ابک

علی 20 فروردین 1390 ساعت 09:28 ق.ظ http://monti.blogfa.com

خوب شد ننه و بابم اسممو گذاشتن علی....
می ذاشتن زینال چی می شدم من !!

هیچی دیگه اون وقت میشدی زینال تهرانی میرفتی تو کار پخش مواد در تهران دلال خوبی میشدی به خدا

علی 20 فروردین 1390 ساعت 09:29 ق.ظ http://monti.blogfa.com

یه برنامه رادیویی تو وبلاگم زدم....بیا آب هوات عوض میشه

حتما میام به زودی

اهورا 20 فروردین 1390 ساعت 11:46 ق.ظ http://WWW.KHERADEPAK3.BLOGFA.COM

سلام این ادرس جدیدمه.به زور پیدات کردم.تو با چند تای دیگه رو.لینکتون کردم.دوستان قدیمی منتظر حضورتون هستم

باشه میام ببخشید یه چند روزی درگیر بودم

آدرینا بانو 24 فروردین 1390 ساعت 05:17 ب.ظ http://adrina.blogsky.com/

ای بابا....پی همینه من این قدر مرکز توجهم به خاطر اسممه.......خوبی تو؟؟ چه عجب این جا آپ شد ....واقعا که. می گما ...اون فلش و من بیار......به خدای متعال بی فلش مثل انسان بی روحم .........راستی این عنصر جدید چه با حاله.....بزرگ شده ها .....خدا کنه شبیه تو نشه فقط

چه عجب شوما اومدی به بلاگستان دست از اون فیس بوک برداشتی
هر وقت رفتم آینتون و بگیرم اون فلش رو هم ارائه میدم
شوما جواب تلفنت هم بدی خیلی خوبه
با حالی عنصر جدید هم به عموش رفته
من نمیگم تموم عالم میگن

آدرینا بانو 24 فروردین 1390 ساعت 05:18 ب.ظ

مونس بد جوررر می خوامت...به قران

اظهارات علاقتون رو بذارید تو ی بلاگ خودتون اینجا یه فضای عمومیه برین در خونتون

مونس 27 فروردین 1390 ساعت 12:47 ق.ظ http://mounes1981.blogfa.com

ابک جان کجا رفتی؟؟؟!!!
نکنه دیدن کچلی قاطیه سرباز کردنت و بردنت سربازی اجباری

نبابا من به کلی از دلایل از سربازی معاف شدم
۱- آدم خاصی بودم
۲- کچل با کیفیتی بودم
۳نخبه رهبری بودم

آدرینا بانو 28 فروردین 1390 ساعت 10:53 ق.ظ

کلاس داشتم وقتی زنگ زدی...هیچ رقمه نمی شد بردارم....بعدشم که گوشیم خاموش شد و دیر وقت اومدیم خونه. تو که دیگه از نزدیک ب وضع ما اشنایی...اون آینه رو هنوز نگرفتی؟؟ مرگِ من؟؟ ای بابا....من فلشم و می خواااااام....من آینهمو می خواااااااااااام....

منم که هر وقت زنگیدم تو یا کلاس داشتی یا گوشیت شارژ نداشت
حالا تو هم تا میتونی تو این دنیای مازی آبرویما رو ببر

مونس 28 فروردین 1390 ساعت 04:15 ب.ظ http://mounes1981.blogfa.com

کچل خاص من حالا چطور بهت رمز رو بدم تو که خصوصی نداری

راهای زیادی داره که اما باید یه ریزه زیرکی داشته باشی

شاسکول 29 فروردین 1390 ساعت 06:38 ب.ظ http://onecrazyman.blogfa.com

پسر چه ناز خوابیده این بچه!
چه لپ های تپلی داره!
حالا دعایی که مهرو کرده که خدا کنه بچه هه به تو نره و اینا رو کاری ندارم ولی لپ هاش از لپ های تو خیلی تپل تره!
چشم هاش هم خمارتر از مال توئه!
کلا الهی که به حق پنج تن همونی بشه که مهرو آرزو کرده!

ولی خدایی خوابیدنش به من رفته

الهه (خدابانو) 30 فروردین 1390 ساعت 03:15 ق.ظ http://7asemaneabi.blogfa.com/

سلام
اینقدر باهات موافقم اینقدر موافقم که نگو و نپرس.یه پست هم راجع به اسم میخواستم بذارم. اسم خیلی مهمه .نمیدونم چرا بعضی ها فکر میکنند بچه شون همیشه فسقلی باقی میمونه و یه اسم فسقلی براش انتخاب میکنن. در ضمن تولد برادرزاده ات مبارک .معنی اسمش چیه؟

مرسی لطف داری سلن یعنی آرامش بخش
اما اسمی که اداره ی ثبت احوال گذاشته سلنا اسم یه رود خانه در آذربایجان هست

الهه (خدابانو) 31 فروردین 1390 ساعت 12:41 ق.ظ

سلام
سلن دیون. آره؟؟؟ امیدوارم به ظرافت و هنرمندی سلن دیون باشه.

اون که ۱۰۰ در ۱۰۰ میشه بدون شک همین الان موقع شیر خوردن کلی سر و صدا میکنه که همه فقط میخندیم بهش

الهه (خدابانو) 1 اردیبهشت 1390 ساعت 01:07 ق.ظ

من به روزم

ای به چشم

علیرضا 1 اردیبهشت 1390 ساعت 11:17 ق.ظ http://morghehava.blogfa.com

سلام ابک جان
پست قشنگی بود.. حالا من از یه منظری دیگه میخوام این پستت رو تکمیل کنم..
قبل از بوجود اومدن اسماء٬ اعداد بوجود اومدن.. هر اسمی یه عددی داره که اون عدد یه ارتعاشی داره.. بعضی از اعداد و اسمای اونا ارتعاش خوبی در کهکشان دارن و بعضیها ارتعاش بدی دارن.. برای همینه که میگن در انتخاب اسم باید دقت کرد..حتی در موقعیت اجتماعی.. ازدواج٬ کار وکاسبی و.. هم تاثیر داره..
شاید برای خیلیها عجیب باشه ولی همه اینایی که نوشتی درست بود..
شاد باشی و سبز

چه نکته جالبی رو بیان کردی نمیدونستم

علیرضا 1 اردیبهشت 1390 ساعت 11:23 ق.ظ http://morghehava.blogfa.com

ماشاالله.. چه بچه تپل و بانمکیه.. امیدوارم به هرکی میره مثل من بشه

اگه کچل هم بشه اونوقت همه میتونن بفهمن که به کی رفته

علیرضا 6 اردیبهشت 1390 ساعت 01:41 ب.ظ

سلام
من علیرضا هستم..
وبلاگم حذف شد...با سانسور.
این آدرس جدیده منه:
bonbasteaval.blogfa.com
alba.persianblog.ir

سلام چرا؟
چه بد کی حذف کرد؟

الهه(خدابانو) 9 اردیبهشت 1390 ساعت 10:48 ب.ظ http://7asemaneabi.blogfa.com/

سلام من به روزم

ای به چشم

... 28 اردیبهشت 1390 ساعت 09:29 ق.ظ

این متن و یه ناشناس برام فرستاده:به امام زمان دختری هستم از خوزستان که بزشکان از معالجه ام نا امید شدند شب در خواب حضرت زینب (س‏)را دیدم در کلویم اب ریخت شفا بیدا کردم ازم خواست اینو به 20 نفر بکم.این بیام به دست کارمندی افتاد اعتقاد نداشت کارشو از دست داد،مرد دیکری رسید عمل نکرد بسرشو از دست داد اکر به بی بی زینب اعتقاد داری این بیامو برای 20 نفر بفرست 20 روز دیکه منتظر معجزه اش باش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد