گهی زین به پشت و گهی پشت به زین

دو سه روز پیش صبح توی الهیه کار داشتم و باید عصر میرفتم میدان شوش کاری داشتم توی کوچه پس کوچه های الهیه که داشتم قدم میزدم تا برسم به مقصدم یه پسر 15 16 ساله دیدم که اومد و سوار ماشین لکسوس شد گویا دوستمون مدرسه رو پیچونده بود چون اصلا به چهرش نمیخورد که سن و سال بیشتری داشته باشه ما هم همین جوری تو کف خونه ایی که دوستمون از توش اومد بیرون و ماشینش بودیم که متوجه ما شد و یه نگاهی سرشار از فخر به ما کرد فک کنم طرف فکر کرد مایکی از ....اصلا فکر  کنم طرف فکری در مورد ما نکرد چون سرایدار  مجتمع ها هم از ما خوش تیپ تر بودند

خلاصه ما با کلی حسرت رفتیم به کارمون رسیدیم و راهی میدون شوش شدیم از قطار که اومدیم بیرون دنیا انگار یه رنگ دیگه شده بود آدم ها،رنگ خیابون ها، حتی بوی شهر 

 وقتی از ایستگاه مترو داشتیم میرفتیم به سمت ایستگاه اتوبوس یه پسر بچه اومد بهم گفت آقا تو رو خدا یه دونه از این شکلات ازم بخر تو رو خدا بهش گفتم نه پسر جون نمیخوام گفت تورو خدا آقا تو معلومه پولداری یه دفعه ناگهان یاده صبح افتادم اون صحنه همش از جلوی چشمم گذشت نمیدونستم باید چی کار کنم بعد چند لحظه به خودم اومدم دیدم پسره نا امید شده داره میره  

صداش زدم آقا پسر بیا یه 500 تومنی بهش دادم گفتم یه دونه بده یدونه داد 300 تومن برگردوند  

گفتم بقیش باشه برای خودت  

گفت آقا من گدا نیستم اینا رو من 200 تومن میفروشم 

 گفتم روزی چندتا میفروشی  

گفت تابستون زیاد بود اما از وقتی مدرسه ها باز سده خیلی کم شده  

گفتم امروز چند تا فروختی گفت تا حالا 3 تا وقتی شنیدم نمیدونستم باید چی کار کنم یه 2000 تومنی دادم گفتم 10 تا بده  کلی خوشحال شد

تو همین لحظه اتوبوس اومد و سوار شدم ، سوار اتوبوس که بودم دیدم پسره داره دلیه دلیه کنان داره میدوه ومیره....

مراسمی جدید

دیشب داشتم به همراه خانواده تلوزیون نگاه میکردم که ناگهان دیدم زیر نویس داره میده 

همانا کسانی که در روز دحوالارض روزه بگیرن ثوابی علیم . سعادتی بزرگ و..... نصیب آنان خواهد شد  

پ.ن:اینم یکی دیگه از اون مراسمی هست که جدیدا کشف شده و واقعا برای من یکی به شخصه خیلی جالبه شما چی؟

نامه ایی به کوروش

درود برکوروش کبیر

می خواهم درد دلی باهات بکنم  اول از همه باید  بگم که ممکنه بسیاری از واژه هایی که می نویسم برات نا آشنا باشه آخه از وقتی عرب ها بهمون  حمله کردن ادبیاتمون رو بکلی تغییر دادن

مطمئن هستم که از حال و روز ما خوب با خبری  

 از زمانی  که تو و خاندانت از حکومت بر این سرزمین رخت بربستید کم کم همه چیز از جمله:

1- وحدت و انسجام

2- مسولیت پذیری

3-احترام به قانون

4-احترام به حقوق شهروندان جامعه

5-علاقه به کار انتخاب شده

6-نظم پذیری

7-میل به ارائه ی کار های بهتر

8-تحمل سختی

9-اخلاق به عنوان اصل پایه

از میان ما رفت تا بتوانیم تمام امتیازات لازم برای رسیدن به جامعه جهان سوم وعقب مونده  رو بدست بیاریم .

البته از 30سال پیش تلاشمون رو در زمینه فراموش کردن تو آداب و رسومت و اهدافت  بیشتر کردیم تا اینکه دیگه فراموش کردیم

که جشنهایی مثل امردادگان مهرگان و سده و... داشتیم اما به جاش خوب یاد گرفتیم که مراسم مذهبی و غیر مذهبی عربها رو مثه

ام داوود و... برگزار کنیم.

جسارتمون رو بالاتر بردیم و به جایی رسیدیم که روزی رو که جهان به نام تو ثبت کرد رو توی تقویمون ننویسیم تا مردمون نفهمند که روزی هم به نام تو یعنی روز کوروش کبیر در جهان ثبت شده.

حتی برای اینکه نسل های بعدیمون تو رو فراموش کنندتصمیم گرفتیم به بهانه آب رسانی به مناطقی ازاطراف آرامگاهت سدی به نام سد سیوند ایجاد کنیم که کم کم آرامگاهت هم از بین ببریم

فاجعه به جایی رسیده که اخیرا فرنشین سازمان میراث فرهنگیمون به این نتیجه رسیده که شاید تو رو مومیایی کردند و تصمیم داشت آرامگاهتو از بین ببره تا ببینه آیا تو مومیایی هستی یا نه؟

خلاصه  خیلی بدی در حقت کردیم و میکنیم میدونم روزی صدهزار بار خدا رو شکر میکنی که بعضی میراثتو کشور های غربی بردن و دیگه دست ما نیست که بخواهیم از بین ببریمش.

خلاصه ببخشید سر تو درد آوردم چون میدونستم روح بزرگی داری درد و دل و باهات کردم تا یه ذره سبک بشم

پ.ن1: اون 9 موردی رو که گفتم منبعش برای دکتر گلابچی هست و میگه جامعه ایی که این مورد رو افراد توش رعایت نمیکنن  یا افراد کمی رعایت میکنن جزو جامعه جهان سوم هستن

پ.ن2: توی جشن ها به این دلیل جشن امردادگان رو اول نوشتم چون روز تولد خودمه

پ.ن3: توی مراسم مذهبی هم به غیر ام داوود مراسم مذهبی دیگه ایی رو به یاد نیاوردم به همین دلیل به ذکر یک نکته بسنده کردم

Enrique Iglesias

سلام  از اونجایی که من علاقه شدیدی به یکی از خوانندگان غربی دارم فهمیدم آلبوم جدید رو از کجا میتونم دانلود بکنم به همین خاطر از اونجایی که میدونم این خواننده طرفداران زیادی داره آدرس بلاگی که میتونین آهنگاش رو دانلود کنید رو براتون گذاشتم 

 منطورم Enrique Iglesias Miguel Prisler هست  

 

http://rabbitjazz.wordpress.com/ 

 

اسم آلبوم جدید euphoria هست به معنی خوشحالی و رضایت  

 

پ.ن همه آهنگا فوق العاده هست ولی آهنگ های hearbeat و dirty dancer رو فراموش نکنید