از خاله ناصر الدین شاه تا انبار لوازم بهداشتی و ...

خانه هفت تن تو کوچه هفت تن به قول کسبه پاساژ   خونه خاله ناصرالدین شاه بود. http://s1.picofile.com/abek/Pictures/DSC06957.jpg  

خانه ایی داری بادگیر تزئینات زیبا گچبری هایی شایسته معماری ایرانی هندسه ایرانی و همچنین دارای سبکی نزدیک به معماری نئو کلاسیک که خاصیت معماری این دوران بود 

 بعد از این که محله بازار اعتبار خودش و از دست میده(از بابت فضای مناسب جهت زندگی) شخصی به نام آقای وطنی خونه رو میخره و بعد مدتی با شخصی به نام آقای کمالی تصمیم به ساخت پاساژی در کنار خانه هفت تن میکنه با هدف اینکه این پاساژ بشه مرکز خرید و فروش عتیقه جات . تمام تلاششون رو برای نزدیک کردن معماری پاساژ با سبک معماری خونه میکنن اما متاسفانه به علت ناشناخته موندن پاساژ و اینکه در ته یک کوچه بن بست قرار داره نتونستند به اون هدف برسند و به قول کسبه پاساژ  پاساژ نفرین شده است. 

 در حال حاضر شده انبار لوازم بهداشتی و چندتا شغل دیگه که نتونسم سر در بیارم که درحال حاضر دارن چیکار میکنن http://s1.picofile.com/abek/Pictures/DSC06960.jpg  

بعد اینکه آقای وطنی به رحمت خدا رفت مدیریت پاساژ رو آقای کمالی به تنهایی عهده دارشد (از بحث انحصار وراثت خبر ندارم که ورثه آقای وطنی چیکار کردند) http://s1.picofile.com/abek/Pictures/DSC06958.jpg 

 خونه در سه تراز قرار داره :زیر زمین همکف و اول. شاه نشین خونه در تراز همکف قرار داره که در واقع الان دفترپاساژه که به علت نبودن آقای کمالی نتونستیم بریم داخل. 

طبقه اول هم که نمیدونم چی بوده (به علت عدم اطلاعات کسبه و سرایدار )الان محل زندگی سرایدار هست البته کنار دفتر آقای کمالی یه جایی بود که باربران و خدمتکاران معظم شهرداری اجازه ورود داشتند اما سرایدار اجازه ورود به ما نمیداد که تو عکس پایین اگه توجه کنید یه در نیمه باز هست که همونه که نذاشتن بریم توش 

http://s1.picofile.com/abek/Pictures/DSC06956.jpg  

یکی از کسبه که شخص خوش مشربی بود و کلی اطلاعات به ما داد و اسمش یادمون رفت بپرسم میگفت تا حالا چند بار چند تکه از ستون ها و چند تا از شمایل شیر را از اینجا برده اند (اینم یکی دیگه از مشکلات عدم رسیدگی مسئولین شهری)  

پ.ن1: به علت تموم شدن شارژ دوربینم نتونستم عکسای بیشتری بگیرم ولی اگه یه بار دیگه گذرم بیفته حتما عکسای بهتر و بیشتری میگیرم 

 پ.ن ۲ اگر بازم عکسا باز نمیشه این دفعه تقصیر مسعود آدی اینا ست قول میدم با امکانات بهتر در دفعات آتی در خدمتتون باشم

نظرات 11 + ارسال نظر
آدرینا بانو 29 شهریور 1389 ساعت 12:30 ق.ظ

آدم ج.ادی هستی...مگه قرار نبود با هم بریم تهران گردی؟؟؟هاااان؟؟؟
این دقه به منم خبر بده ....نبینم تکروی کنی وگرنه می ری رو مین

عکسا باز شد؟یا نه؟
چرا ولی به ابک النوار قسم سر کار بودیم یه دفعه یادم افتاد تو کوچه هفت تن یه همچین بنایی هست به همین خاطر رفتم دیدم در واقع خودمم رو هم سورپرایز کردم از شواهد (نداشتن شارژ دوربین)معلومه

آدرینا بانو 29 شهریور 1389 ساعت 12:32 ق.ظ

از بین رفتم این آثار تو مملکت ما یه چیز طبیعی و معمولیه...اکثر بناهای قدیمی بر اثر عدم نگهداری درست دارن از بین می رن .....
این چیزا لیاقت می خواد که اینا ندارن

آVه حرفتو قبول دارم ولی به نظرم ما که لیاقتشو داریم چرا ما کاری نکنیم که تز بین نره؟
راستی من تا جند وقت میخوام از این پستا بذارم تا ببینید چقدر با شهرمون غریبه هستیم البته دفعه بعد میخوام در مورد یه شغل بزارم که تا حالا خودم هم اسمی ازش نشنیده بودم

عارف 29 شهریور 1389 ساعت 01:06 ق.ظ http://www.jahannet.ir

سلام دوست عزیز وبلاگ خوب و با محتوایی داری ... راستی ازت خواستم به وب دعوت کنم
تا کمی سرگرمی و گشت و گذار نتی داشته باشی ... خوشحال میشم به وب ما سر بزنی ..
در ضمن نظر خود را فراموش نکن ... در صورت موافق بودن با تبادل لینک اول ما را نام
"دانلودستان بلاگفا" لینک کن بعد خبر بده تا لینک بشی ... از محصولات سایت هم دیدن کن

سلام عارف جان مرسی از این که به من سر زدی
حتما این کارو میکنم شک نکن (لینک)
حتما این کارو میکنم شک نکن(نظر)

علی 29 شهریور 1389 ساعت 01:42 ق.ظ http://deltangihayeman1388.blogfa.com

این مسئولین به فکر چی هستن که حالا به فکر آثار تاریخی باشن ...
به فکر آدمای زنده نیستن چه برسه به در و یوارهای قجر قاجاری ...
عکسا همه باز میشن همه رو دیدم ...
معماری جالب و زیبایی دارن ...
اینقدر مسعود آدی اینا رو نچزون ...

به فکر هیچی نیستند
خب خدا رو شکر که عکسا همشون باز میشن
اون مسعود آدی اینا هم به چشم

علی 29 شهریور 1389 ساعت 02:45 ق.ظ http://deltangihayeman1388.blogfa.com/

بروزم با .: عاشق باش :.

دارم میام منتظرم باش

عروس 29 شهریور 1389 ساعت 10:22 ق.ظ

تو که دنبال این چیزایی یه سری هم به محله امیریه و شاپور بزن .تازه می دونستی مهدیه تهران قبلا مال کی بوده؟ برو اونجا ولی این دفه ادی رو هم ببر.

این دفعه حتما باید یه سری اون ور هم برم و حتما آدی رو هم با خودم ببرم وگرنه کلم و میکنه دیگه
در مورد مهدیه هم فقط میدونم مرحوم کافی سال ۴۷ یه زمین ۴۰۰۰ متری رو با کمک چندتا از بازاریای معتبر تهران میخره اگه اطلاعات بهتری داری بگو استفاده کنیم

آدرینا بانو 29 شهریور 1389 ساعت 11:16 ق.ظ

عروس راست می گه ....این دفه منم ببر نه که بچه ی اون محلم می تونم کلی راهنماییت کنم ....... یه سقا خونه می برمت که دهنت باز بمونه ... این جوری

باشه حتما این کارو میکنم بریم سقا خونه رو هم ببینیم راستی خونه دکتر حسابی هم تو خیابون وحدت اسلامیه که اونم باحاله برای دیدن

رئیس...! 29 شهریور 1389 ساعت 03:43 ب.ظ http://lalmoonigerefte.blogfa.com/

یا ابک:
من میمیرم برا این خونه های قجری و بادگیر های باحالش.
اتفاقا یک ماه پیش کاخ گلستان بودم .یه کاخ داره به اسم بادگیر که واقعا مهندسیه جالبی داره.کولر گازی باید پیش این مکانیسم لنگ بندازه.
یه آب انبار پایین کاخ بود که بادهای گرفته شده توسط بادگیر از روی آن رد میشد و وارد کاخ میش.ناصرالدین شاه بیکفایت هم با سوگولیاش حالشو میبرده!

کاخ گلستان که خیلی با حال باید یه برنامه بذاریم تا این منشور کوروش هست و میشه دیدش بریم ببینیمشکه از دست ندیمش

فرشته 30 شهریور 1389 ساعت 12:53 ق.ظ http://surusha.blogfa.com

نذار این عکسارو ابک...اشکم دراومد...چقدر دلم میخواست انقدر پول داشتم که این خونه هارومیخریدم و ازش مراقبت میکردم..آه..خدا آخه پولو به کیا میدی؟

منم میام سقاخونه...آدی...تهنا تهنا؟

حالا تو پست های بعدی یه سری از عکسای دیگه رو میذارم که اینجا جلوش شانزالیزه است(کنایه از رسیدگی بهش)
حتما اگه برنامه ایی گذاشتیم خبرت میکنم

آدرینا بانو 31 شهریور 1389 ساعت 05:39 ب.ظ http://adrina.blogsky.com/

به روز هستم .

به چشم بهم زدنی می آیم به سراغت

علی 1 مهر 1389 ساعت 11:08 ب.ظ http://deltangihayeman1388.blogfa.com

سلام ابک جان ...
بروزم با " FRENCH OPEN" ...

اندکی صبر کن آمدم به دیدارت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد