نامه ایی به کوروش

درود برکوروش کبیر

می خواهم درد دلی باهات بکنم  اول از همه باید  بگم که ممکنه بسیاری از واژه هایی که می نویسم برات نا آشنا باشه آخه از وقتی عرب ها بهمون  حمله کردن ادبیاتمون رو بکلی تغییر دادن

مطمئن هستم که از حال و روز ما خوب با خبری  

 از زمانی  که تو و خاندانت از حکومت بر این سرزمین رخت بربستید کم کم همه چیز از جمله:

1- وحدت و انسجام

2- مسولیت پذیری

3-احترام به قانون

4-احترام به حقوق شهروندان جامعه

5-علاقه به کار انتخاب شده

6-نظم پذیری

7-میل به ارائه ی کار های بهتر

8-تحمل سختی

9-اخلاق به عنوان اصل پایه

از میان ما رفت تا بتوانیم تمام امتیازات لازم برای رسیدن به جامعه جهان سوم وعقب مونده  رو بدست بیاریم .

البته از 30سال پیش تلاشمون رو در زمینه فراموش کردن تو آداب و رسومت و اهدافت  بیشتر کردیم تا اینکه دیگه فراموش کردیم

که جشنهایی مثل امردادگان مهرگان و سده و... داشتیم اما به جاش خوب یاد گرفتیم که مراسم مذهبی و غیر مذهبی عربها رو مثه

ام داوود و... برگزار کنیم.

جسارتمون رو بالاتر بردیم و به جایی رسیدیم که روزی رو که جهان به نام تو ثبت کرد رو توی تقویمون ننویسیم تا مردمون نفهمند که روزی هم به نام تو یعنی روز کوروش کبیر در جهان ثبت شده.

حتی برای اینکه نسل های بعدیمون تو رو فراموش کنندتصمیم گرفتیم به بهانه آب رسانی به مناطقی ازاطراف آرامگاهت سدی به نام سد سیوند ایجاد کنیم که کم کم آرامگاهت هم از بین ببریم

فاجعه به جایی رسیده که اخیرا فرنشین سازمان میراث فرهنگیمون به این نتیجه رسیده که شاید تو رو مومیایی کردند و تصمیم داشت آرامگاهتو از بین ببره تا ببینه آیا تو مومیایی هستی یا نه؟

خلاصه  خیلی بدی در حقت کردیم و میکنیم میدونم روزی صدهزار بار خدا رو شکر میکنی که بعضی میراثتو کشور های غربی بردن و دیگه دست ما نیست که بخواهیم از بین ببریمش.

خلاصه ببخشید سر تو درد آوردم چون میدونستم روح بزرگی داری درد و دل و باهات کردم تا یه ذره سبک بشم

پ.ن1: اون 9 موردی رو که گفتم منبعش برای دکتر گلابچی هست و میگه جامعه ایی که این مورد رو افراد توش رعایت نمیکنن  یا افراد کمی رعایت میکنن جزو جامعه جهان سوم هستن

پ.ن2: توی جشن ها به این دلیل جشن امردادگان رو اول نوشتم چون روز تولد خودمه

پ.ن3: توی مراسم مذهبی هم به غیر ام داوود مراسم مذهبی دیگه ایی رو به یاد نیاوردم به همین دلیل به ذکر یک نکته بسنده کردم

نظرات 13 + ارسال نظر
هستی 6 آبان 1389 ساعت 09:31 ب.ظ http://enfance23.persianblog.ir

مبارک باشه ابک خان روز کوروش
چقدر کار خوبی کردید که ایرانی بودنتون رو نشون دادید
من نمیتونم چیزی در مورد کوروش بگم جز همون یه جمله که به فرانسه توی موزه نوشتم و شما ناراحت شدید که شاید من هم ایرانی بودن خودم رو فراموش کردم که دارم با یه زبون دیگه واسه کوروش می نویسم با یه فرهنگ دیگه
من سالهاست دارم با یه زبون دیگه و یه فرهنگ دیگه زندگی میکنم ولی رو ایرانی بودنم خیلی تعصب دارم اگه به فرانسه نوشتم چون... ...اجازه بدید نگم.
باز هم مبارک باشه
بیاید آریایی بمانیم همیشه

منم این روز و به شما و همه شاد باش می گم
۱-حالا اقلا معنی شو هم بهمون بگو بفهمیم چی نوشتی
۲-خالا اگه خواهش بکنم که بگی چی میگی
آره موافقم باهات چون تنها چیزی که نمیتونن ازمون بگیرن همینه
پایدار ایران سرافراز ایرانی

هستی 6 آبان 1389 ساعت 09:33 ب.ظ http://enfance23.persianblog.ir

ابک خان جایزه می خوام
این دومین باره که توی کامنت دادن اول میشم

هان جایزه یعنی چی؟
شما لطف داری هستی جان
چشم این دفعه قرار بلاگی گذاشتیم یه سی دی آلبوم جدیده انریکه بهت میدم

امیرحسین 6 آبان 1389 ساعت 09:52 ب.ظ http://roozgarma.blogfa.com

ابک جان این مواردی که شما گفتی مقام معظم رهبری هم همیشه میگن. برای مثال همین وحدت و انسجام. همین یکی دو سال پیش ساله اتحاد ملی و انسجام اسلامی بود. سیاه نمایی نکنید. والا بخدا. سبزی پاک کردنشون هم مثله مملکت داریشونه
آپم ابک جان. خوشحال میشم بیایی

آره راست میگی اینا فقط تو بوغ و کرنا کردنه یه موضوع تبحر خاصی دارن
تو راهم دارم می ام

آدرینا بانو 6 آبان 1389 ساعت 11:02 ب.ظ

مبارک باشه ....منم می خواستم شرکت کنم اما....باورت می شه هر چی فکرکردم نتونستم چیزی بنویسم. آخه روم نشد...از بس تو این سالها گند زدیم به همه چی . به هر چیزی که اسم انسانیت و بشریت روش بود. باز دمت گرم که رک نوشتی.

این روز و منم به تو تبریک میگم منم چون مطمئن بودم شهریار روح بزرگی داره اینو براش نوشتم

رئیس...! 7 آبان 1389 ساعت 11:34 ق.ظ http://lalmoonigerefte.blogfa.com/

کوروشی که حتی در اسرائیل خیابانی بنامش است اما یه کوچه بن بست هم در تهران به نامش نیست!!

کوروشی که آزادی را به این خاک هدیه داد اما...

کوروشی که مقام انسان را ارج نهاد آزادی بیان را هدیه داد اما بر باد رفت!!

کوروشی که منشور حقوق بشر را آورد اما بویی از آن نماند!!

کوروشی که آزادی مذهبی را در حق قوم یهود اجرا کرد

کوروشی که عدالت را بین مردمش تقسیم کرد

کوروش گفتیم بخواب اما اشتباه کردیم نخواب و ببین هر چه آوردی بر باد رفت!!

ترحمی که در حق حتی این عرب های تازی کردی در عوضش امروز از خاکت طلب می کنند و خلیج پارس را می نامند عرب!!

ببین چه بر سر زبانت آمد که هیچ نماند.زدست عرب که امروز که زبان پارسی را فارسی بنامیم چون عرب پ ندارد .

سد سیوند آبگیری شد تا از تنها یادگار تو هم چیزی نماند تویی که وصیتت خاکسپردنت بود تا جسمت خاک ایران شود!!

کوروشی که بزرگ شهریار پارسیان بود .....

پسر پارسی 7 آبان 1389 ساعت 11:55 ق.ظ http://persiannboy.blogfa.com

درود هموطن
بسیار سپاس گزارم که دعوت بنده حقیر را اجابت کرده و نامه ای به کورش بزرگ نگاشتید.
من هم با نامه ای به کورش بزرگ آپم.
حتما سر بزنید.
راستی لینکتون را همونطور که خواسته بودید درست کردم.
بدرود

درود بر تو
فکر میکنم یه وظیفه میهن ی بود و باید انجامش میدادم
بابت عوض کردن لینک هم سپاس

امیرحسین 7 آبان 1389 ساعت 04:36 ب.ظ http://roozgarma.blogfa.com

خواهش دارم عزیز جان. شما سروری .
newsha_ 67 اینم اونی که خواستی

سروری از خودتونه
برات فرستادم چون دیدم پتانسیل خوبی تو طنز داری گفتم یه پست از توش در میتونی در بیاری

سیب کال 7 آبان 1389 ساعت 09:57 ب.ظ http://akharinsib.blogfa.com

واقعا روز کوروش کبیر هم هست؟!یعنی رسما خاک بر...! اما یه چیز دیگه مراسم ام داوود دیگه چیه؟!

آری جوان چرا نباشه شهریارمون رو جهان خیلی تحویل میگیرهاما متاسفانه خودمون......
والا نمیدونم چیه اما از دو سه سال پیش چند باری اسمشو شنیدم حالا برات اطلاعات تکمیلی بدست میارم بهت خبر میدم

الهه 8 آبان 1389 ساعت 02:17 ب.ظ http://setarehkoochak.blogfa.com/

سلام بر ابک کبیر ...
الهه ام .
موزه ، منشور کوروش ...
مرسی که نوشتی از کوروش ...

درود بر تو
الهه جان بله اون روز رو هیچ وقت فراموش نخواهم کرد دوستای خوبی مثه شما رو پیداکردم
درد دلی بود با شهریار

الهه 9 آبان 1389 ساعت 12:51 ب.ظ http://setarehkoochak.blogfa.com/

نفرمایید ابک عزیز ...
پا قدم شما و نحسی ؟ محاله ...
خوش تشریف اوردین ...

شما لطف دارین

درود
شاد زیوی
پاینده ایران

سرشار باشید

الهه (ستاره کوچک خوشبختی) 10 آبان 1389 ساعت 10:14 ب.ظ

باعث افتخاره برام ابک عزیز ...

و همین طور برای من

لعیا 11 آبان 1389 ساعت 12:48 ق.ظ http://www.sokute-man.blogfa.com

انگار من خیلی دیر رسیدم نه..

اومدم اضهار وجود کنم والا..

نه بابا دیر و زود نداره مهم اینه اومدی
و از همه مهمتر اینه که برگشتی و همه رو خوشحال کردی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد